Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Ciekawe oferty i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
Spacery i prace ogrodowe a nasze serce
Red., 2019-10-24
Siedzący tryb życia wiąże się z niekorzystnymi skutkami zdrowotnymi.  Naukowcy znajdują potwierdzenie takich tez i proponują rozwiązania dla tego problemu. Nowe badania sugerują, że remedium na siedzący tryb życia to spacery oraz praca w ogrodzie.


W nowym badaniu, w którym udział wzięło niemal 150 tys. dorosłych, odkryto, że nawet pozornie niewielka ilość ruchu może mieć zbawienny wpływ na zdrowie. Uczestnicy w wieku 45 lat lub więcej zostali poproszeni o wypełnienie kwestionariusza, dotyczącego ilości czasu przeznaczanego na sen oraz spędzanego w pozycji siedzącej i stojącej. Naukowcy zapytali również uczestników o całkowitą ilość czasu przeznaczanego na jakąkolwiek aktywność fizyczną.

Obserwacje wykazały, że osoby którzy spędzają sześć lub więcej godzin w pozycji siedzącej, posiadają wyższe ryzyko zgonu, m. in. z powodu chorób układu krążenia. Osoby, które posiadały nawet niewielki poziom aktywności fizycznej, miały o wiele niższe ryzyko przedwczesnej śmierci.

Badania wykazały, że godzina intensywnej aktywności fizycznej dziennie wystarcza, aby zmniejszyć ryzyko zgonu z powodu chorób serca o 64%. Lżejsze zajęcia, takie jak prace domowe czy ogrodnictwo, zmniejszyły ryzyko o 20%.

Jakiekolwiek ćwiczenia i ruch zdecydowanie są lepsze niż ich brak!
O tym też mówią wyniki badań.
Wykonywanie ćwiczeń czy uprawianie jakiegokolwiek rodzaju sportu sprawiają, że jesteśmy aktywni. Ale nie tylko to, wystarczy szybki marsz, wchodzenie po schodach, jeżdżenie rowerem, generalnie korzystanie z ruchu przy pokonywaniu jakichkolwiek dystansów.

Odkrycie to pokazuje, że nawet niewielki ruch może przynieść ogromne korzyści dla organizmu. Prace domowe, prace w ogrodzie, a nawet spacery, mogą znacznie poprawić ogólny stan organizmu i zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Badania zostały opublikowane 16 kwietnia w Journal of the American College of Cardiology.


Źródło: https://www.techtimes.com/articles/242087/20190423/walking-and-gardening-can-red...
ŻYJ AKTYWNIE
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Komunikaty
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl