Ponad 7 mln osób w wieku 60plus korzysta z telefonów komórkowych, podaje Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej. Seniorzy podążają za trendami rynku i zamiast telefonów stacjonarnych wybierają mobilne.
W ciągu ostatnich siedmiu lat znacząco, bo aż o 36,8% spadła liczba Seniorów posiadających telefony stacjonarne. To ponad 2,8 mln osób. W tym samym okresie o 23,4% wzrosła liczba Seniorów posiadających telefony komórkowe, teraz jest to już 82% Seniorów. Kontakt ze światem zewnętrznym jest jedną z podstawowych potrzeb większości ludzi, bez względu na wiek. Taki obraz rynku telekomunikacyjnego Seniorów wyłania się z analizy badań prowadzonych przez Kantar Millward Brown*. ![](image/09/hxhliywhcqlfxccejyat3509.jpg)
Osób 60plus w Polsce przybywa i obecnie jest to grupa ponad 9 mln osób. Seniorzy potrzebują, aby usługi i produkty, z którymi mają do czynienia były dla nich przygotowane w sposób łatwy i czytelny. Szczególnie dotyczy to spraw telekomunikacyjnych, gdzie zazwyczaj pojawia się konieczność wizyty w stacjonarnym punkcie obsługi klienta. Wymaga to wyjścia z domu, a przecież podstawowe kwestie można załatwić telefonicznie przez infolinię. Wyzwaniem dla operatora jest znalezienie sposobu, aby Klient-Senior 60plus był dobrze zaopiekowany przez konsultanta infolinii i skutecznie wyjaśnił wszystkie sprawy.
Pionierem w dostosowaniu komunikacji telefonicznej do potrzeb klienta 60plus jest firma Orange. Infolinia czołowego operatora telekomunikacyjnego w Polsce przeszła z wyróżnieniem audyt sprawdzający jakość obsługi oraz procedury dedykowane Seniorom. Szczegółowy audyt pokazał, że usługa ta spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, jest prosta w obsłudze, łatwo dostępna, a komunikacja jest prowadzona w sposób zrozumiały. Orange przez kolejne dwa lata może używać Znaku Jakości OK SENIOR dla tej usługi.
![](image/10/acpfstwjaookkllxpeti3510.jpg)
Procesem certyfikacji oraz nadaniem Znaku Jakości OK SENIOR może pochwalić się podmiot, który oferuje wysokiej jakości usługi oraz produkty dedykowane osobom 60plus. Seniorzy i ich rodziny mogą mieć pewność, że oferta, którą dostają jest dokładnie zbadana i podlega nadzorowi oraz widnieje w ogólnopolskim wykazie certyfikowanych dóbr i usług.
*Badanie TGI (Target Group Index), Kantar Millward Brown, 2010-2018
Informacja za Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej (KIGS)
Komentarz redakcyjny:
Okazuje się, że osoby 60plus w Polsce są coraz bardziej nowoczesne i idą z duchem czasu. Dynamika tych zmian jest wręcz zaskakująca. Coraz więcej operatorów będzie więc mocniej musiało zabiegać o nasze względy nie tylko Orange ale i T-mobile, Play i wielu innych. Osoby dojrzalsze wiekowo potrafią też liczyć - liczyć na siebie (bo dzięki telefonom komórkowym możemy łatwiej załatwić wiele spraw), ale i liczyć pieniądze (po co utrzymywać telefon stacjonarny i za niego płacić). Coraz więcej osób 60plus korzysta także z internetu w smarfonach. A jeśli tak, to już krok do używania go do przeglądania naszego portalu www.60plus.pl także w swoich komórkach typu smartfon. Powodzenia!