Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Tutaj znajdziesz korzyści i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
Dynia, jarmuż i cieciorka - pyszny gulasz warzywny
Red., 2018-08-24
"Gulasz" z kawałkami pieczonej dyni, jarmużem i cieciorką, podany z komosą ryżową lub kaszą  jaglaną, to świetna potrawa diety oczyszczającej, ale nie tylko - po prostu ciekawa kuchnia smaków!


Czy przygotowanie takiej potrawy jest trudne?

Nie. Ale wymaga paru składników, choć obecnie całkiem dostępnych, chociażby w większych marketach sieciowych. A do tego pewnej pracochłonności, ale w granicach rozsądku, więc warto!

Składniki na porcje dla 2-4 osób:

Sporo tych składników, ale jeśli zabraknie niektórych z nich (z tych niepodkreślonych), nie rezygnujmy ze sporządzenia tej potrawy.


A teraz do dzieła!


1. W rozgrzanym do 180 st. piekarniku - przez 15 min piecz pokrojoną dynię skropioną oliwą i lekko posoloną; najlepiej na blasze wyściełanej pergaminem do pieczenia.

2. Cebulę pokroić w piórka, czosnek w cienkie plasterki, imbir zetrzeć na tarce, pomidory pokroić, jarmuż umyć.

3. W głębokiej patelni lub garnka z olejem kokosowym wrzucić cebulę i przyprawy. Zamieszać i dodać pomidory. Doprawić solą. Potem dodać czosnek i imbir. Gotować 10 minut.

4. Wrzucić cieciorkę i jarmuż, wlać mleko kokosowe. Gotować 5 minut.5. Doprawić wg. uznania. Skropić delikatnie cytryną.

6. Wyciągnąć dynię z piekarnika i dodać do gulaszu. Wymieszać.

7. Równolegle ugotować komosę ryżową lub kaszę jaglaną.

8. Podawać przygotowane danie z ugotowaną wcześniej komosą lub kaszą.


Danie zdrowe, lekkie ale przyjemne. Możemy się nasycić ale nie objeść, pozostanie poczucie spożycia potrawy prostej ale i wykwintnej. To drugi biegun tradycyjnej kuchni opartej na mięsie i tłuszczach zwierzęcych.


Warto spróbować, chociażby dla odmiany.

Smacznego!


Redakcja



SMACZNIE I ZDROWO
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Komunikaty
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl