Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Tutaj znajdziesz korzyści i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
Przepis na Pudding ryżowy z morelami
Red, JK, 2018-11-29
Pudding ryżowy to klasyczny deser angielski, który podaje się z rozmaitymi sosami i owocami. Zadowoli on nas bogactwem smaku z cudownie kremową konsystencją. Przedstawiamy nowoczesną wersją popularnego, starego dania znanego na całym świecie. Aromatyzowany pikantną skórką z pomarańczy i sułtanek, w połączeniu z kompotem z moreli będzie wspaniałym daniem.

Oto jak go wykonać:

Porcje: 4
Przygotowanie: 15 minut
Gotowanie: ok. 1½ godziny

Składniki:

Wskazówki:

Rozgrzej piekarnik do 160 ° C. Wlej mleko do rondla, dodaj cukier i skórkę pomarańczową.
Podgrzej delikatnie, mieszając, aż cukier się rozpuści, a mleko prawie się zagotuje. Umieść ryż i sułtanki w płytkim 1,5-litrowym naczyniu żaroodpornym. Zalej mlekiem i zamieszaj.
Piec przez 30 minut, a następnie dobrze wymieszaj. Pozostaw do pieczenia na dalsze 45 minut lub do momentu, aż ryż będzie miękki, a pudding będzie kremowy.

Tymczasem, aby zrobić kompot, połącz morele, sok pomarańczowy i cynamon w rondlu.
Przykryj i gotuj na małym ogniu przez 10 minut. Zdejmij pokrywkę i gotuj przez kolejne 5 minut. Usuń cynamon z kompotu. Posyp wierzch puddingu ryżowego odrobiną cynamonu, a następnie podawaj na ciepło z kompotem morelowym.


Dlaczego warto jeść morele? Oto kilka powodów:

Dobre źródło witaminy A
Morele są naładowane witaminą A, która jest również znana jako retinol. Jest rozpuszczalna w tłuszczu, pomaga między innymi w poprawie wzroku oraz utrzymuje system immunologiczny pod kontrolą.

Bogate w błonnik
Morele są dobrym źródłem błonnika. Biorąc pod uwagę, że retinol w moreli jest rozpuszczalny w tłuszczu, owoc łatwo rozpuszcza się w organizmie, a ważne składniki odżywcze są łatwo wchłaniane przez system, przez co szybko rozkłada kwasy tłuszczowe, co oznacza, że twoje trawienie jest poprawione.

Dobre dla twojego serca
Biorąc pod uwagę, że owoc jest bogaty w błonnik, pomaga zmniejszyć zawartość złego cholesterolu w organizmie, a to oznacza, że twoje serce jest chronione. A jednocześnie zwiększa dobry cholesterol. Dodatkowo zawartość potasu w owocu równoważy poziomy elektrolitów w naszym systemie.

Dobre dla osób na diecie
Błonnik pokarmowy w owocu poprawia układ trawienny, który pomaga zwiększyć metabolizm. Często zaleca się spożywanie kilku moreli jako przekąski, gdy czujemy się głodni, szczególnie podczas diety. Morele usuwają głód, ale nie dodają niepotrzebnych kalorii.


Doskonały przepis na domowy deser, który jest jednocześnie sycący, słodki, ale nie za słodki. Idealnie sprawdzi się jako ostatni dodatek spotkań rodzinnych czy towarzyskich i powinien docenić go każdy miłośnik łączenia smaków oraz samych owoców. Zachęcamy do spróbowania!

SMACZNIE I ZDROWO
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Komunikaty
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl