Czy warto zlecić pozycjonowanie swojej strony specjalistom? Zobacz, co możesz zyskać
Współcześni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że pozycja w wynikach wyszukiwania wpływa bezpośrednio na ich sprzedaż. Niektórzy, aby ją podnieść, decydują się na współpracę z profesjonalistami, inni próbują działać na własną rękę, a jeszcze inni pozostawiają sprawy swojemu biegowi, wierząc, że zainteresowanie Klientów i niezbyt oblegana nisza rynkowa zadziałają na ich korzyść. Google jednak nie raz udowodniło nam, że bez poprawnie przeprowadzonego pozycjonowania nie ma szans na długotrwałą obecność w TOP10. Sprawdź, dlaczego szybkie, na pierwszy rzut oka idealne rozwiązania nie są do końca skuteczne.
Od Redakcji portalu www.60plus.pl:
Artykuł ten przeznaczony jest dla osób, które rozpoczynają lub prowadzą już swoją stronę internetową lub bloga, a chcą jak najszerzej docierać do swoich czytelników czy klientów. Bo przecież można się tym zająć w każdym wieku. Dla przeciętnego użytkownika portali internetowych, takie informacje mogą nie być przydatne w praktyce. Aczkolwiek zawsze warto zerknąć, a może kiedyś Ty lub Twoi znajomi czy bliscy będą chcieli założyć portal lub prowadzić bloga?
Popularność witryny to nie wszystko. Warto postawić też na pozycjonowanieJednym z kryteriów, na które często zwracają uwagę właściciele stron internetowych, jest współczynnik klikalności witryny oraz liczba jej odrzuceń. Pierwszy wyznacznik mówi o tym,
ilu użytkowników weszło na stronę, drugi – ilu z nich pozostało na niej przez dłuższy czas. Im wyższa klikalność witryny i niższy współczynnik odrzuceń, tym, według przekonań, „lepiej sobie ona radzi”. Jednak sama popularność strony wśród internautów nie wystarczy, żeby znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania. Strona powinna być bowiem
doskonale zoptymalizowana technicznie i przygotowana na wizytę zarówno użytkownika, jak i robotów wyszukiwarki (więcej informacji https://www.inseo.pl/ ). W grę wchodzą więc wartościowe treści, przejrzystość i responsywność, a także dobra jakościowo sieć linków prowadzących do strony.
„Jestem długo w internecie, pozycjonowanie mi niepotrzebne”. Czy aby na pewno?Znaczenie ma także długość życia danej strony. Jeżeli jest ona obecna w sieci od kilku, a nawet kilkunastu lat i na początku była pozycjonowana, jej właściciel może liczyć, że
potencjalni Klienci dotrą do niego na podstawie wykonywanych dawniej działań oraz renomy serwisu. Ma to sens, jeśli docelowo zamierza on powrócić do prac nad swoją witryną. Konkurencja na bieżąco udoskonala bowiem własne strony i jeżeli dany przedsiębiorca nie będzie brał pod uwagę zmieniających się wymagań wyszukiwarki, witryna spadnie na dalsze miejsca w rankingu. Nawet niska konkurencja nie może być pretekstem do zaprzestania działań pozycjonerskich. Gdy oprócz Ciebie w danej branży funkcjonuje pięć firm, można sobie darować pozycjonowanie, ale to zdarza się niezwykle rzadko. Zwykle, aby
wyjść na prowadzenie w Google, trzeba podejmować regularne i przemyślane kroki zmierzające do ulepszenia strony. Pomoże Ci w tym wyspecjalizowana agencja, jak
INSEO. Dzięki ekspertom i ich codziennej pracy znajdziesz się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania i przestaniesz martwić się poczynaniami konkurencji.
Treść publikowana na stronie też jest istotna. Nie może jednak istnieć bez optymalizacjiZdarza się, że strony, które nigdy nie słyszały o pozycjonowaniu, widnieją w czołówce wyszukiwarki, jednak są to rzadkie przypadki. Zwykle ma to związek z publikowanymi na nich treściami – jeżeli
są one wysokiej jakości, to witryna nawet mimo braku technicznej optymalizacji może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jak wspominają specjaliści z
INSEO, to rozwiązanie jest dobre jedynie na chwilę. Działania podejmowane przez konkurencję, w tym
ciągłe ulepszanie tekstów na stronie, mogą powodować, że Twoja witryna zanotuje wyraźne spadki w rankingu. A przecież tego właśnie chcesz uniknąć.