Stan i wygląd skóry mają znaczący wpływ na samopoczucie oraz chęć przyglądania się swojemu ciału. Z badania przeprowadzonego w maju 2018 roku przez Kantar Millward Brown dla marki Cetaphil wynika, że problemy ze skórą wpływają na codzienne funkcjonowanie. Aż 94 proc. badanych ma problem skórny, tylko 33 proc. osób jest usatysfakcjonowanych ze stanu własnej skóry, a 63 proc. kobiet nie lubi przeglądać się nago w lustrze.
Problemy skórne a samopoczucie
Badanie na temat
troski Polaków o stan skóry wykazało, że do najczęstszych problemów należą krostki i zaskórniki (48 proc.), sucha skóra (43 proc.) oraz przetłuszczająca się (36 proc.). Stan skóry ma także wpływ na komfort psychiczny w pracy. W badaniu dla marki
Cetaphil potwierdza to 46 proc. osób aktywnych zawodowo.
Stan skóry i zdrowie idą w parze
Troska o zdrowy tryb życia przejawia się najczęściej dbałością o jakość i wygląd skóry.
Środki do codziennej pielęgnacji stosuje regularnie 65 proc. pytanych. Równocześnie mniej niż połowa badanych regularnie ćwiczy oraz zwraca uwagę na zdrowe odżywianie. Pani Agata Zejfer, ekspertka marki
Cetaphil wyjaśnia, że regularne przestrzeganie diety, troska o stan skóry i używanie dermokosmetyków w dużym stopniu przyczyniają się do poprawy stanu zdrowia:
„Skóra to narząd, którego wygląd ściśle powiązany jest ze stanem organizmu. Zdrowa, różnorodna dieta, umiejętność pracy ze stresem czy optymalna ilość snu przyczyniają się do polepszenia kondycji skóry od wewnątrz. Równie istotne znaczenie ma pielęgnacja kosmetyczna, która bezpośrednio wpływa na regenerację naskórka. Jednym z kosmetyków, który skutecznie nawilża skórę, wpływając tym samym na jej wygładzenie jest Cetaphil MD balsam do twarzy i ciała.”
Osoby posiadające poważniejsze problemy ze skórą, zauważają u siebie objawy zazwyczaj już od co najmniej kilku lat. W przypadku atopowego zapalenia skóry 20 proc. badanych regularnie odwiedza lekarza w związku z tą chorobą, a 66 proc. jedynie od czasu do czasu. Natomiast liczniejsza grupa, mająca problem z szorstką skórą, praktycznie w ogóle nie chodzi do lekarza regularnie (5 proc.), a sporadycznie odwiedza go tylko 35 proc. badanych.
Cetaphil przeciwko problemom skórnym
Zdecydowana większość osób posiadających problemy ze skórą sięga po specjalistyczną pomoc.
Aż 85 proc. badanych stosuje środki pielęgnujące lub przeciwdziałające problemom skórnym. W tym celu dermatolodzy polecają serię dermokosmetyków
Cetaphil. Ważnym krokiem jest odpowiednie oczyszczenie skóry przy pomocy Cetaphil EM emulsji micelarnej do mycia. Substancja myjąca jest tu zamknięta w miceli i uwalnia się jej tylko tyle, ile potrzeba do oczyszczenia skóry. Dzięki temu nie uszkadza płaszcza lipidowego – naturalnej bariery ochronnej skóry. Efektem jest poczucie elastyczności i świeżości skóry. W codziennej pielęgnacji warto zwrócić uwagę nie tylko na oczyszczanie, ale także na nawilżanie i uzupełnianie lipidów. Doskonale dba o to m.in. Cetaphil DA Ultra krem intensywnie nawilżający. Ten specjalistyczny, przeznaczony do wymagającej skóry krem o lekkiej konsystencji, odbudowuje lipidy oraz chroni naturalny płaszcz lipidowy skóry, którego nadwyrężenie skutkuje brakiem ochrony skóry i nadmiernym odparowaniem wody. W efekcie skóra staje się przesuszona. Dzięki regularnemu stosowaniu kremu skóra odzyskuje sprężystość i zdrowy wygląd.
Wiek dojrzewania a wygląd skóry
Do skórnych kłopotów najmłodszych osób (18-24 lata) zaliczają się trądzik i zatkane pory. Oba problemy relatywnie często można jeszcze napotkać w kolejnym przedziale wiekowym (25-34 lata), podczas gdy u dwóch najstarszych grup wiekowych (39-45 lat) w wypowiedziach pojawiają się częściej zmarszczki. W badaniu dla marki Cetaphil wzięły udział osoby w wieku 18 – 49 lat. Grupa kobiet stanowiła 75 proc. badanych, a mężczyzn 25 proc.
Źródło: Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Galderma Polska przez agencję Kantar Millward Brown metodą CAWI, N=500 (kobiety i mężczyźni 75:25) w wieku 18-49 z średnich i dużych miast.
Za portalem: socialleaders.pl
Komentarz redakcyjny:
Wyniki badań pokazują pewną tendencję z problemami skórnymi. Wraz z wiekiem nie liczba ale skala poszczególnych problemów może się nasilać. Dlatego od strony poznawczej artykuł nt. dermokosmetyków może być cenny. Redakcja pozostawia do uznania czytelników ocenę marki, na której zlecenie wykonywane były prezentowane badania.