Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Ciekawe oferty i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
Zioła i przyprawy, które pozytywnie wpłyną na nasze zdrowie
Red, 2019-07-03
Choć czasem ciężko uwierzyć, że naturalne składniki mogą uleczyć tak wiele, nie sposób kłócić się ze stwierdzeniem, iż natura dała nam wiele wspaniałych i niesamowicie działających roślin. Już od wielu lat wiadomo, iż właściwe zioła i przyprawy mogą pomóc nam w utrzymaniu lepszego zdrowia. Dlatego dzisiaj pragniemy przedstawić listę ziół i przypraw, które warto brać pod uwagę w naszej kuchni, jeśli chcemy czerpać z życia jak najwięcej.


Łatwo zauważyć, iż niektóre zioła i przyprawy są sprzedawane jako suplementy (na przykład olej oregano lub kapsułki z ekstraktu cynamonowego). Jeśli jednak nasz lekarz nie zaleci inaczej, najlepiej jest jeść zioła lub przyprawy zamiast przyjmować je w postaci pigułek. Nie ma wielu przepisów prawnych dotyczących suplementów i nie ma też dużego nadzoru ze strony organów kontrolnych, gdy w grę wchodzą takie produkty a nie leki. Dlatego dla naszego bezpieczeństwa i lepszych efektów, lepiej jest odpuścić sobie przyjmowanie takich specyfików i skupić się tylko na zwykłych przyprawach. Tam gdzie one są dostępne dla nas w naturalnej postaci.

Najlepsze zioła dla twojego zdrowia

Oto kilka wyróżnień, które warto pomyśleć o dodaniu do następnego posiłku:

Kardamon. Ta ostra przyprawa występuje w wielu mieszankach przypraw z dyni. Wiadomo, że łagodzi rozstrój żołądka, a badania laboratoryjne pokazują, że może również pomóc w walce ze stanem zapalnym. Oraz - ze wszystkich przypraw, kardamon jest szczególnie bogaty w minerały, takie jak magnez i cynk.

Papryka chili. Świeże, suszone lub sproszkowane chilli może dać nam niezłe pobudzenie. Mogą również zwiększyć metabolizm i pomóc w utrzymaniu zdrowych naczyń krwionośnych. Jednym z możliwych powodów jest kapsaicyna, związek, który sprawia, że papryczka ma charakterystyczny, ostry smak. ​

Cynamon jest wspaniały, ponieważ jest słodki, ale ma niską zawartość kalorii i nie zawiera cukru. Poza tym jest łatwy do znalezienia i niedrogi, a możemy dodać go do niemal wszystkiego, w tym kawy i herbaty. Badania laboratoryjne pokazują, że cynamon może również pomóc w stanach zapalnych, zwalczyć wolne rodniki, które mogą uszkodzić komórki jak i również pomaga zwalczać bakterie.

Niektóre badania sugerują również, że cynamon może też obniżyć poziom cukru we krwi u osób cierpiących na cukrzycę, ale inne badania tego nie potwierdzają. Cynamon może być częścią zdrowej diety, ale nie można uważać go za lek na cukrzycę.

Kakao. Możemy myśleć o kakao jako kluczowym składniku czekolady, ale jest to przyprawa z wieloma korzyściami zdrowotnymi. Ziarno kakaowe jest pełne flawonoidów, które, jak wykazano, zwiększają zdrowie serca. Flawonoidy odgrywają rolę w obniżaniu poziomu cholesterolu i ciśnienia krwi oraz pomagają między innymi utrzymać zdrowe tętnice wieńcowe, czyli serca.

Kminek. Wykorzystywany na całym świecie i znany jako kluczowy składnik wielu indyjskich potraw, kminek jest naturalnie bogaty w żelazo. Może również odgrywać rolę w utracie wagi. W jednym badaniu z udziałem 88 kobiet z nadwagą stwierdzono, że osoby, które jadły nieco mniej niż łyżeczkę kminku dziennie podczas diety niskokalorycznej, straciły więcej tkanki tłuszczowej i masy ciała, niż osoby na tej samej diecie, które nie dodawały kminu. Warto spróbować.Czosnek. Ta roślina posiada silny związek zwany allicyną. Badania wykazały, że może ona zmniejszyć szanse na chorobę serca. Inne badania pokazują, że regularne spożywanie czosnku może pomóc zwalczyć podwyższony poziom cholesterolu oraz podczas stanu wysokiego ciśnienia krwi. Ale aby uzyskać korzyści, musimy posiekać lub zmiażdżyć przyprawę: allicyna powstaje dopiero po przecięciu lub zmiażdżeniu komórek w czosnku.

Imbir. Tak, imbir naprawdę może pomóc przy rozstroju żołądka. Może uspokoić nasz układ pokarmowy oraz pomóc złagodzić mdłości. Badania pokazują również, że imbir ma właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające i może odgrywać rolę w zapobieganiu chorobom takim jak rak.

Rozmaryn jest bogaty w przeciwutleniacze, które zapobiegają uszkodzeniom komórek. Nawet wąchanie może być dla nas dobre. Jedno z badań wykazało, że ludzie, którzy dostali zapach rozmarynu, osiągnęli lepsze wyniki w testach pamięci i innych zadaniach umysłowych w porównaniu z tymi, którzy tego nie zrobili. Naukowcy uważają, że jeden z jego związków w rozmarynie może zwiększać aktywność mózgu.

Kurkuma. To dobre źródło kurkuminy, przeciwutleniacza, który łagodzi stany zapalne. Badania sugerują, że kurkumina może pomóc złagodzić ból. Inne badania pokazują, że regularne spożywanie nawet niewielkich ilości kurkumy może zapobiegać lub spowalniać chorobę Alzheimera, prawdopodobnie pomagając zapobiegać powstawaniu blaszek mózgowych prowadzących do demencji.


Jak widać przyprawy to wspaniały świat zdrowia i szczęścia. Dzięki nim nasze potrawy stają się jeszcze lepsze, a na dodatek wspieramy nasz organizm w lepszym funkcjonowaniu. Używajmy zdrowo i cieszmy się różnorodnym smakiem.

Oprac. JK

SZLACHETNE ZDROWIE
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Komunikaty
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl