Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Ciekawe oferty i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
W pogoni za klientem, czyli osoby 60plus na celowniku! Czyżby? Wierzymy w to?
Red, 2020-05-15
Czy na naszym portalu www.60plus.pl pojawi się więcej oferty firm, kierowanych do osób 60plus, jako do coraz bardziej cennych klientów i konsumentów? Pewnie nie czy ale kiedy?! Bo fakty, dane i prognozy demograficzne brzmią jednoznacznie – społeczeństwo się starzeje. A zatem bez klientów i konsumentów 60plus wiele firm może sobie nie dać rady! Tym bardziej w czasach pandemii koronawirusa, a spora część osób 60plus może już dokonywać zakupów on-line!


Ale jak to się ma do biznesu? Po co ta wiedza przedsiębiorcom?

Już dzisiaj ponad 9,5 mln Polaków jest w wieku 60 lat i więcej. Czyli co 4-ty nasz rodak. A w ciągu 20 lat dojdziemy do 11-12 milionów, gdzie co 3-ci Polak będzie w tym wieku. Do tego maleje liczba osób w średnim i młodym wieku.
Czyż nie wpływa to na to jak zmienia się rynek klientów?


Tragedia czy szansa?

Prawie jak w tym dowcipie sprzed wielu lat o relacji wysłanników firmy obuwniczej z Afryki – jeden stwierdził: „nic tu po nas, nie sprzedamy tu butów, bo ludzie chodzą boso”, zaś drugi informował: „szykujcie duże dostawy, miliony ludzi tu jeszcze nie chodzą w butach”.


Tezy twórcy portalu dla aktywnych osób 60plus!

No właśnie! Przed laty poczułem zew tego drugiego wysłannika i postawiłem tezę: „Miliony klientów i konsumentów 60plus czekają już (i ta presja będzie rosła) aż firmy skierują do nich swoje oferty!”.

I rozwinąłem tezę: „Ta grupa klientów i konsumentów rośnie, a pozostałe maleją. Co musi zrobić przedsiębiorca, by mu biznes nie upadał, by miał dalej komu sprzedawać swoje towary czy usługi?” No, to oczywiście z pewnym uproszczeniu. Ale tych ciuchów, butów, żywności, agd, no wszystkiego, nie będzie komu sprzedać, jeśli skupimy się na dotychczasowych klientach. A coraz więcej osób 60plus będzie gotowych by to nabywać, jeśli w odpowiedni sposób to do nich będzie trafiać. A do tego otworzą się nowe nisze towarów i usług, charakterystyczne dla gospodarki senioralnej. Czyżby wielka szansa szczególnie dla tych, którzy wyprzedzą konkurencję?

Następnie odpowiedziałem sobie: „Przedsiębiorca powinien zachęcać osoby 60plus do zakupów! Tak, te osoby, które z natury mają już mniejszą skłonność do konsumpcji. A w jaki sposób? Zachęcając ich cenami lub warunkami nabycia. Albo oferując im towary czy usługi, dopasowane do preferencji osób 60plus!”

A na koniec zadałem sobie kluczowe i ostatnie pytania:

    „A czy istnieje takie miejsce, gdzie firmy mogą prezentować towary czy usługi osobom 60plus? Najlepiej takie, które zachęcają do ich zakupu, poprzez niższe ceny, rabaty, promocje, albo poprzez dopasowane ich do osób 60plus!”
oraz
    „A czy zwłaszcza aktywne osoby 60plus mają takie miejsce, w którym mogą szukać takich ofert, informacji czy propozycji?”

Gdy po przeszukaniu różnych miejsc, nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, zdecydowałem się na stworzenie takiego miejsca - ogólnopolskiego portalu internetowego www.60plus.pl.

Wierząc, że z czasem przedsiębiorcy zauważą te demograficzne i rynkowe trendy. Że uwierzą w to, iż spora część osób 60plus to ludzie jeszcze aktywni, względnie zdrowi, ciekawi świata oraz że są skłonni przeznaczać część swoich środków na zakup tego, co ich zainteresuje i przekona. Oraz, że zauważą, iż osoby umownie zwane 80plus, też mogą być ciekawym segmentem rynku nowych usług.

Dlaczego portal internetowy? Bo osoby 60plus dynamicznie wchodzą w świat internetu. Szczególnie nowe roczniki, które jeszcze niedawno miały 50 czy 55 lat, a obecnie 60 lat i więcej, wchodzą w ten wiek zwykle przynajmniej z podstawową znajomością internetu.

No i ten portal wyraża moją głęboką wiarę w to, że Rynek (przez duże R) pomoże i firmom i seniorom. Czyli sytuacja WIN - WIN (wygrany-wygrany). Firmy będą miały komu sprzedawać, a osoby starsze będą korzystały ze zniżek czy innych zachęt. Bo z czasem żaden rząd, żaden budżet, nie będą w stanie wystarczająco finansować potrzeb osób starszych. Dlatego takie ułatwienia, takie narzędzia, które ułatwią samoregulację popytu i podaży w rynku senioralnym, będą kreować obustronne korzyści.

Stąd nazwa portalu:

www.60plus.plkorzyści po 60-tce, plusy po 60-tce!

Portal internetowy www.60plus.pl istnieje trzeci rok. Ma już spory i wciąż organicznie budowany zasięg. Na jego łamach jest już blisko 500 artykułów w 19 działach tematycznych. Wiele informacji, porad i wskazań. Ma też unikalną wyszukiwarkę ofert. Ma miejsca na reklamy oraz przekaz poprzez artykuły z linkami.

Ale wciąż czekamy na więcej ofert z firm, które chcą pokazać się temu rosnącemu w siłę klientowi - aktywnym osobom 60plus! Wciąż czekamy na silniejszą refleksję działów promocji czy sprzedaży (w których pracują głównie młodzi ludzie), że warto być pierwszym, że warto wyprzedzić innych w drodze po klienta 60plus.

A TY jak sądzisz?

Tym firmom, które już się zdecydowały na budowanie swojej marki w świadomości klientów i konsumentów 60plus - gratulujemy!

Jesteśmy z Wami i kibicujemy Wam. Nasz portal jest dla Was otwarty!
Bo dzięki temu korzyści uzyskują wszyscy - i firmy i osoby 60plus!
A przecież po to powstaliśmy i po to dla Was jesteśmy!


Dariusz Ludwiczak
Twórca portalu www.60plus.pl
Redaktor Naczelny


60PLUS - NAJCENNIEJSI KLIENCI
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Komunikaty
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl