Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Ciekawe oferty i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
O czym mówiono na IV Kongresie Srebrnej Gospodarki?
Red, AP KIGS, 2019-01-02
IV Kongres Srebrnej Gospodarki odbył się 27 listopada 2018 w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju w Warszawie.
Temat tegorocznego wydarzenia „Świat na miarę wieku, czyli Srebrna Rewolucja na Rynku Konsumenckim”.






JAK BUDOWAĆ ŚWIAT PRZYJAZNY SENIOROM?

W Polsce jest prawie 12 milionów osób w wieku 55+.
Czy rynek produktów i usług nadąża za potrzebami konsumenckimi seniorów?

Dostosowanie otoczenia i rynku w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby osób 55+ oraz określenie potencjału rynkowego w segmentach srebrnej gospodarki - to główne zagadnienia odbywającego się w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju IV Kongresu Gospodarki Senioralnej. Wydarzenie jest organizowane cyklicznie z inicjatywy Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. Tematem tegorocznego Kongresu jest „Świat na miarę wieku czyli srebrna rewolucja na rynku konsumenckim”.
Podczas kongresu przedstawiono wnioski z raportu Silver Book 2019, pierwszego w Polsce kompleksowego raportu o konsumentach 55+.  Publikacja została przygotowana przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej oraz KANTAR Polska S.A.
Pokazano portret polskich seniorów nie tylko w ujęciu współczesnym, ale też określono zmiany tej grupy na przestrzeni ostatnich 20 lat. Raport zrywa ze stereotypami, mówi o obserwowanej zmianie stylów życia, oraz o tym, że grupa seniorska „młodnieje” fizycznie i psychicznie z dekady na dekadę. Zmieniają się zachowania i potrzeby. Jest to stymulowane między innymi coraz dłuższym życiem, lepszym stanem zdrowia,  poprawiającą się sytuacją finansową oraz akceptacją społeczną. Wiek przestaje być przeszkodą w samorealizacji, a jedynie czasem wymaga wsparcia.
„Dzisiejszy Senior nie funkcjonuje wyłącznie w roli babci lub dziadka. Szczególnie „młodsi” Seniorzy chcą się starzeć dynamicznie i zachować jak najdłużej najwyższą jakość życia. To czas dla nich i pracowali na ten okres całe życie. Osoby, które używały smartfona i internetu nagle nie przestaną go używać i tak jak wcześniej, będą śledzić nowinki technologiczne” – podkreśla Marzena Rudnicka, Prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. 

Wnioski i obserwacje autorskie z Kongresu:
  • Coraz więcej osób starszych w naszym kraju - znacznie wpłynie to na życie gospodarcze w najbliższych już latach. To rewolucja konsumencka ale i szansa dla tych, którzy szybciej niż inni dostosują swoje firmy, produkty i usługi do starszych klientów i konsumentów
  • "Silver Book" to najnowszy raport przygotowany przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej oraz KANTAR Polska SA - masa informacji o tym co czeka rynek w najbliższej przyszłości i o senioralnych klientach tego rynku
  • Osoby dojrzalsze wiekowo, nie zawsze czujące się seniorami, mają znacznie inne potrzeby niż ich rówieśnicy sprzed lat. Kto najlepiej odpowie na nie, ten nie tylko rozwinie swój biznes ale i realnie wspomoże seniorów
  • Niestety ale tylko ok. 7% przedsiębiorstw dostrzegło na razie, że warto kierować swoje działania promocyjne do osób 55plus czy 60plus. Dlaczego? Zwykle z niewiedzy o zachodzących procesach oraz dlatego, że promocją i marketingiem w firmach zajmują się często osoby młode, nie czujące tego tematu i poprzez brak wiedzy, nie mające wiary, że biznes można i trzeba kierować w tę stronę
  • Kto pierwszy wyjdzie naprzeciw konsumentom i klientom, kto zdobędzie zaufanie tej grupy, temu łatwiej będzie uzyskać przewagę nad konkurentami. A ten rynek ma - wbrew pozorom - znaczną siłę nabywczą.
  • Temat "gospodarki senioralnej" ma przyszłość!
Organizatorom gratulujemy pomysłu. Warto o tym rozmawiać, warto popierać takie działania. Bo w ten sposób wspieramy dobro seniorów, o pardon, osób dojrzałych, no generalnie osób 60plus!

Redakcja (DL)


60PLUS - NAJCENNIEJSI KLIENCI
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Cennik
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl