Sektor owocowo-warzywny Unii Europejskiej łączy się prowadząc kampanię „CuTE: Kultywowanie smaku Europy”, współfinansowaną przez Unię Europejską. Poprzez działania kampanii organizacje zrzeszające producentów owoców i warzyw chcą zmotywować europejskich konsumentów do prowadzenia bardziej zdrowego trybu życia. Aby to osiągnąć, będą przekonywać Europejczyków do zmiany nawyków żywieniowych, rozpoczynając od codziennego spożywania większej ilości owoców i warzyw. Wśród wyróżnionych, objętych promocją europejskich produktów znalazły się także polskie jabłka.
„(...) Cieszymy się, że
Polska jako jeden ze światowych liderów w produkcji i eksporcie jabłek, może brać czynny udział w działaniach promocyjnych, wynikających z połączonych sił producentów owoców i warzyw z wielu krajów Unii. To bardzo ważne, aby konsumenci poznali polskie jabłka, których najwyższa
jakość, smak i wartości odżywcze sprawiają, że nasi producenci należą do absolutnej światowej czołówki. Jesteśmy przekonani, że długotrwałe działania promocyjne wpłyną na zwiększenie konsumpcji naszych owoców na rynku krajowym i unijnym.“ – mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Działania prowadzone są w 5 krajach: Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Grecji. Polska jest światowym liderem w eksporcie jabłek, produktu, który stał się prawdziwym symbolem gospodarki naszego kraju, będącego w latach 2016-2019 trzecim producentem owoców i warzyw w UE, zaraz po Hiszpanii i Włoszech. To
właśnie polskie jabłka, ich właściwości i wartości zdrowotne oraz metody uprawy, stały się przedmiotem działań informacyjno-promocyjnych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Więcej informacji o kampanii dostępnych jest w oficjalnym serwisie projektu, prowadzonym również w języku polskim:
https://www.fruitvegetableseurope.eu .
A tak już od redakcji portalu www.60plus.pl - jedzmy nasze jabłka! Na zdrowie!