Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Ciekawe oferty i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
Konsumencie nie jesteś sam! Teraz wiesz gdzie zgłosić sprawę!
AP, dlakonsumenta.pl, 2019-09-12
Gdy ktoś usiłuje nas oszukać, naciągnąć czy sprzedać coś czego nie chcemy lub już sprzedał a my czujemy się oszukani - możemy skorzystać z system ochrony konsumentów!  Nie wszyscy wiedzą, gdzie udać się po pomoc. Poniżej prezentujemy strukturę ośrodków i instytucji, które oferują bezpłatne wsparcie w zakresie reklamacji, relacji konsumentów z przedsiębiorcami oraz procedur sądowych. A w tym informacje o najnowszym projekcie Dlakonsumenta.pl!


Nowy projekt dlakonsumenta.pl prowadzony przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej we współpracy ze Stowarzyszeniem Aquila. W projekcie kładzie się nacisk na szeroko rozumianą edukację oraz popularyzację prawa konsumenckiego, a także - w razie konieczności - wsparcie instytucji  i podmiotów zajmujących się ochroną konsumentów. W ramach projektu aktualnie działa 10 regionalnych ośrodków, w których konsumenci mogą uzyskać poradę i wsparcie.


Poniżej prezentujemy wykaz ośrodków i instytucji, które oferują bezpłatne wsparcie w zakresie reklamacji, relacji konsumentów z przedsiębiorcami oraz procedur sądowych.


Aby uzyskać pomoc Dlakonsumenta.pl:
•    Wejdź na stronę dlakonsumenta.pl i znajdź swój najbliższy ośrodek konsumencki
•    Godziny otwarcia zweryfikuj na stronie
•    Zadzwoń na numer tel. 22 299 60 90 (opłata wg taryfy operatora)

Tu również możesz uzyskać pomoc:

Infolinia Konsumencka:
•    w sprawach prostych bez analizy dokumentów,
•    nr tel.: 801 440 220 oraz 22 290 89 16,
•    czynna od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00 – 18:00,
•    opłata wg taryfy operatora
•    prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów

Konsumenckie Centrum E-porad:
•    w sprawach prostych oraz wymagających analizy dokumentów,
•    adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
•    prowadzone przez Stowarzyszenie dla Powiatu, Stowarzyszenie Aquila i Stowarzyszenie Euro-Concret

Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej:
•    w sprawach prostych oraz wymagających analizy dokumentów,
•    wykaz Inspektoratów dostępny jest pod adresem www.uokik.gov.pl/wiih

Miejski (powiatowy) rzecznik konsumentów:
•    sprawy proste oraz wymagające analizy dokumentów,
•    wystąpienia do przedsiębiorców oraz pisma procesowe,
•    wykaz rzeczników dostępny jest na stronie internetowej www.uokik.gov.pl/rzecznicy. Ponadto adres do rzecznika można uzyskać dzwoniąc na Infolinię Konsumencką

Regionalne Ośrodki Konsumenckie
•    uzupełnienie systemu ochrony konsumentów w Polsce
•    nieodpłatne poradnictwo konsumenckie
•    pisma dla konsumentów (w tym pisma procesowe i wnioski ADR)
•    wsparcie dla rzeczników konsumentów i instytucji konsumenckich
•    adres strony internetowej: www.dlakonsumenta.pl
•    prowadzone przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej i Stowarzyszenie Aquila

Stowarzyszenie Aquila
•    pomoc konsumentom na etapie procesowym poprzez zapewnienie zastępstwa procesowego przez radcę prawnego lub adwokata
•    adres strony internetowej: www.prawo-konsumenckie.pl

Rzecznik Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego
•    polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich w sprawach lotniczych
•    adres strony internetowej: www.pasazerlotniczy.ulc.gov.pl

Rzecznik Finansowy:
•    w sprawach z zakresu ubezpieczeń i finansów,
•    nr tel. 22 333 73 26-27,
•    adres strony internetowej: www.rf.gov.pl

Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej:
•    w sprawach telekomunikacyjnych,
•    nr tel. 22 330 40 00,
•    adres strony internetowej: www.cik.uke.gov.pl


Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych:
•    w sprawach dotyczących energii i paliw,
•    nr tel. 22 244 26 36,
•    adres e-mail: drr@ure.gov.pl,
•    adres strony internetowej: www.ure.gov.pl.


Od Redakcji:
Zaglądaj do tego artykułu, który przez kolejne miesiące będzie zamieszczony w dziale "Bezpiecznie i zgodnie z prawem", gdy tylko Ty lub Twoi bliscy czy znajomi będą potrzebowali pomocy. Łatwiej wtedy znaleźć właściwe miejsce, w którym można uzyskać poradę lub wsparcie.
UŻYTECZNE PORADY
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Komunikaty
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl