Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Ciekawe oferty i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
Twoje 3 postanowienia na ten rok? Drugie - więcej ZDROWIA, mniej zaniedbania się
Red, 2020-06-19
W nowym roku ... będę osobą bardziej ZDROWĄ! A zatem - mniej chodzenia po lekarzach a więcej zadbania o siebie! Więcej zdrowych nawyków, mniej trucia się na własne życzenie! Więcej ruchu, mniej siedzenia przed telewizorem! Zdrowa ale smaczna dieta, mniej tłuszczy i cukrów! Więcej dbałości o niezbędne badania profilaktyczne, mniej obaw, że coś złego się dzieje! Więcej "podglądania" tych, którzy żyją długo i zdrowo, mniej używek! Więcej radości, mniej stresu lub lepiej oswajanego stresu! Będę osobą jak NAJZDROWSZĄ!


Dlaczego?


A dla przypomnienia - praktyczne zalecenia odnośnie zdrowego żywienia i zdrowego stylu życia:

  • Bądź codziennie aktywny fizycznie i umysłowo. Angażuj się w każdą działalność społeczną, która daje Ci satysfakcję.
  • Nie izoluj się. Dbaj o utrzymywanie regularnych kontaktów rodzinnych i towarzyskich.
  • Codziennie podejmuj aktywność fizyczną. Nawet gimnastyka na krześle lub w obrębie łóżka przynosi korzyści zdrowotne.
  • Spożywaj posiłki regularnie (5-6), najlepiej co 2-3 godziny. Przynajmniej jeden posiłek w ciągu doby powinien być ciepły.
  • Pij co najmniej 2 litry płynów dziennie (głównie wodę). Należy pić często, małymi łykami, nawet wtedy kiedy nie odczuwa się pragnienia.
  • Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej. Powinny stanowić co najmniej połowę tego co jesz. Mogą być rozdrobnione, przetarte, a także w formie soków.
  • Ograniczaj spożycie mięsa czerwonego, przetworzonych produktów mięsnych i tłuszczów zwierzęcych.
  • Unikaj spożycia cukru i słodyczy. Zastępuj je owocami i orzechami.
  • Nie dosalaj nadmiernie potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Do smaku dodawaj świeżych lub suszonych ziół przyprawowych.
  • Pamiętaj o codziennej suplementacji diety witaminą D (2000 jednostek na dobę). Inne suplementy zażywaj wyłącznie po konsultacji z lekarzem lub dietetykiem.
  • Dla osób mających problem z gryzieniem lub połykaniem należy przygotowywać posiłki półpłynne lub płynne.
  • Uważaj co jesz gdy zażywasz leki. Istnieje ryzyko wystąpienia groźnych interakcji pomiędzy żywnością, a niektórymi lekami i suplementami diety. Czytaj ulotki o lekach i konsultuj wątpliwości z lekarzem. Leki zawsze popijaj wodą.

Gdzie możemy znaleźć inspirację do działań w kierunku zdrowotności?

Oj, źródeł jest cała masa - książki, publikacje, internet, wykłady, spotkania.
My zachęcamy do przeglądania artykułów w naszym portalu www.60plus.pl, a w szczególności w działach:
Zapraszamy! Kliknij wybrany z powyższych linków, a otworzysz cykl artykułów  w danym dziale tematycznym na naszym portalu.
Z pewnością znajdziesz tam coś dla siebie - inspirację do działań, by żyć zdrowiej!


A teraz konkretne sugestie aktywności pro-zdrowotnościowych
na najbliższy tydzień:
  • Krótka gimnastyka poranna - chociaż parę ruchów ramion, bioder, skrętów, jak można to półprzysiadów, wykroków, wymachów rękoma.
  • Lekkie śniadanie - np. płatki owsiane z dodatkami lub inne ale bez objadania się nadmierną ilością chleba i tłustego sera lub kiełbasy.
  • Spacer - jeśli możesz wychodzić z domu, koniecznie minimum 20-30 minut spaceru, dość żwawym krokiem.
  • Pozostałe posiłki - zgodne z zasadami zdrowego żywienia. Warto poczytać o tym i przygotowywać posiłki z uwzględnieniem zaleceń zdrowego żywienia.
  • Unikanie tłuszczów i słodyczy - mała czekoladka, cukierek czy ciasteczko - tak, ale przy okazji poczęstunku, a nie codziennie jako podjadanie.  Tłuste wędliny, tłuste sery żółte - ograniczamy.
  • Zakupy spożywcze - sprawdzaj co kupujesz! Czytaj etykiety, im produkt bardziej naturalny, mniej przetworzony, tym zdrowszy. Unikaj produktów z nadmierną ilością tzw. ulepszaczy czy utrwalaczy E, z dużą zawartością cukru i tłuszczu.
  • Wizyty u lekarza - tylko jeśli to konieczne lub w celu wykonania badań profilaktycznych.
  • Mniej oglądania TV i ślęczenia przy internecie - to zwykle mniej stresów i więcej zdrowia psychicznego. Jeśli często oglądasz telewizję, zwłaszcza programy informacyjne, to ogranicz je np do 1-2 razy dziennie. Świat nie jest taki zły jak go pokazują zwykle media. Chyba że oglądasz filmy przyrodnicze lub podróżnicze. A może warto wrócić do słuchania radia i muzyki, do książek?
  • Zaplanuj podróż - jeśli możesz fizycznie i finansowo na to sobie pozwolić, na jakiś wyjazd. Czasem to nie taki wielki wydatek. Planowanie podróży, wycieczki, odwiedzin kogoś, często daje nam nową energię.

Uff, sporo tych informacji i wskazówek - jak żyć. Jak żyć zdrowiej i dłużej w dobrej sprawności. Proponujemy wybrać 2-3 wskazania, które uznamy, że są dla nas najważniejsze i możliwe do osiągania na co dzień. Gdy mam 60 lat lub więcej, lepiej gdy skupię się na nich i nieco zmodyfikuję swoje codzienne przyzwyczajenia. Warto!


A TY które z tych powyższych propozycji wybierasz
na najbliższy tydzień?

Jeśli spróbujesz, jeśli przez kilka dni będziesz przestrzegać takich pozytywnych zachowań, zobaczysz że będzie lepiej! Obserwuj wtedy siebie i osoby z Twojego otoczenia. Co się zmienia?

Jeśli nie uda się od razu, spróbuj w kolejnym tygodniu.

Tydzień temu pisaliśmy o PIERWSZYM postanowieniu do realizacji w tym miesiącu, czyli o tym by być POZYTYWNYM.  Dzisiaj było o ZDROWIU.
A za kilka dni, za tydzień - kolejne z naszych trzech postanowień noworocznych!
Bądź z nami!

Życzymy dużo zdrowia!
Redakcja




Od Redakcji:
Przy okazji - parę słów o naszym portalu www.60plus.pl w kontekście słowa senior.
Nasz portal społecznościowy www.60plus.pl dedykowany jest do osób 60plus. Nie każdy utożsamia się ze słowem senior (bo nie każdy utożsamia się z tym określeniem), no może bardziej gdy mówimy aktywni seniorzy albo aktywny senior. Coraz częściej jednak spotykamy opinie, że to portal dla seniorów, prezentujący zniżki lub ulgi dla emerytów. Tymczasem większość z nas to aktywni seniorzy, dla których ważne jest aktywne życie po 60 tce i którzy czują się znacznie młodsi niż wynika to z metryki.
Ale będziemy dążyć do tego, by z czasem osoby 60plus mogły znaleźć na naszym portalu oferty towarów czy usług na korzystniejszych warunkach, czyli taniej lub by były one do nich dopasowane. A jeśli gdzieś będą one określane jako dedykowane dla seniorów lub pokazujące zniżki dla emerytów czy ulgi dla emerytów, programy dla seniorów, to wtedy już nie patrzmy na nazwę, tylko korzystajmy. Nam też zależy by było taniej, bezpieczniej, dedykowanie, by życie po 60 tce było przyjemniejsze i tańsze, by z nami można było łatwiej szukać plusów po 60-tce.



WARTO NAŚLADOWAĆ
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Komunikaty
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl