Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zobacz politykę prywatności
Ciekawe oferty i ułatwienia
PLUSY PO SZEŚĆDZIESIĄTCE
AAA

Reklama / Ogłoszenie
Silver Influencerzy czyli jak dojrzałe osoby promują określone marki w social mediach?
AP, 2020-11-15
Nigdy nie jest za późno, by połknąć modowego bakcyla. W mediach społecznościowych świetnie radzą sobie zarówno dojrzałe panie, jak i panowie. Zasięgom popularnych twórców, zaangażowaniu fanów oraz komentarzom pod ich postami przyjrzała się GaleriaMarek.pl.

Od redakcji portalu www.60plus.pl - małe wprowadzenie:

Kim jest infuencer? Wszak ta angielska nazwa, dopiero od niedawna rozgościła się w świecie mediów i marketingu. Trudno znaleźć jej odpowiednik w polskim języku.

Influencer – w świecie mediów społecznościowych osoba wpływowa, która dzięki swojemu zasięgowi jest w stanie oddziaływać na ludzi, z którymi posiada trwałe relacje. Często tym terminem określa się twórców internetowych o znacznym rozgłosie, którzy posiadają znaczne grono odbiorców (Wikipedia).

Silver Influencerzy. Nowy raport bierze pod lupę dojrzałych twórców modowych.

Stylizacje podpatrzone w Internecie inspirują wielu z nas do zakupów. Często to właśnie dzięki mediom społecznościowym jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami i kolekcjami. Jak działają polscy influencerzy modowi? Choć różni ich styl, wiek i sposób komunikacji z fanami, wszyscy równie mocno kochają eksperymentować z własnym wizerunkiem.

Moda a media społecznościowe

Najwięcej inspiracji modowych znajdziemy na Instagramie. Za pośrednictwem tej platformy drzwi do swojej garderoby uchylają wszyscy badani influencerzy. Najpopularniejsi twórcy zakładali tam swoje konta 7–8 lat temu. Z kolei dojrzali trendsetterzy dołączali do Instagrama ok. 3 lata później. Każdy z nich opublikował w zeszłym roku średnio 251 postów.

Silver influencerzy są aktywni również w innych mediach społecznościowych. Wszyscy badani komunikują się ze swoimi odbiorcami poprzez fanpage na Facebooku. 4 na 5 z nich prowadzi także autorskie blogi, poświęcone modzie i stylowi życia.

Srebrni twórcy zyskują coraz więcej fanów

Kobiece silver influencerki to m.in. Krystyna Bałakier i Gosia Liszewska, działająca pod pseudonimem Apristyle Fashion. Klasyczną elegancję wśród dojrzałych mężczyzn promuje z kolei np. Jan Adamski i Ireneusz Korzeniewski, czyli słynny Styleman. Ubiegłoroczny przyrost obserwatorów na ich profilach sugeruje, że „srebrna nisza” będzie się powiększać.



Krótko o badaniu

Analizie poddano profile 111 influencerów modowych oraz 37 865 postów i 13 821 pozostawionych komentarzy. Wszelkie uwzględnione dane dotyczyły 2019 roku. W zależności od liczby obserwatorów, twórców podzielono na cztery grupy. W przypadku każdej z nich badano nieco inne elementy działalności. Więcej na temat metodologii oraz wyników analizy można przeczytać w raporcie:
https://galeriamarek.pl/blog/infuencerzy-modowi-w-polsce
https://galeriamarek.pl/files/gm/influencerzy_modowi.pdf




Autorem raportu nt. influencerów modowych jest GaleriaMarek.pl. Multibrandowy sklep online, w którym klienci znajdą odzież, obuwie i dodatki największych marek z całego świata.


WARTO NAŚLADOWAĆ
O nas
Kontakt
Zgłoś ofertę
Regulamin portalu
Regulamin ofert i informacji
Regulamin reklam
Pytania i odpowiedzi
Cennik
60plus - demografia i rynek
© Copyright 60plus.pl