Koronawirus sparaliżował życie w Polsce. Boimy się wyjść na ulice i rozmawiać z sąsiadami. Większość z nas zaopatrzyła się w niezbędne artykuły spożywcze i higieniczne odpowiednio wcześniej, dzięki czemu czujemy się bezpieczniej. Ale co z artykułami sanitarnymi dla nas lub naszych podopiecznych?
Media apelują: ”Zostań w domu”
Ale zaraz, co jeżeli nie mogę dostać się do lekarza a potrzebuje cewników, pieluchomajtek czy worków stomijnych? Narodowy Fundusz Zdrowia znalazł rozwiązanie. Od teraz możesz zadzwonić do swojego lekarza i poprosić o wystawienie zlecenia w formie teleporady.
Jak zdobyć zlecenie NFZ?
Pacjent używający środków przysługujących comiesięcznie, takich jak: pieluchomajtki, cewniki, worki na mocz, czy sprzęt stomijny, może skontaktować się z lekarzem przez telefon i otrzymać od wystawiającego zlecenie informację o wygenerowanym przez system e-ZWM numerze zlecenia (telefonicznie, email, SMS).
Ograniczenie infekcji COViD-19 wiąże się z ograniczeniem kontaktów z pacjentami, nie tylko lekarzy ale i pracowników Oddziałów NFZ potwierdzających zlecenia.
Jeżeli posiadamy wniosek w formie papierowej, można go przekazać drogą elektroniczną (np. skan/email/fax) w celu potwierdzenia do wybranego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Pacjent, osoba uprawniona (lekarz/felczer/pielęgniarka/położna/fizjoterapeuta), przychodnia lub realizator zaopatrzenia (sklep medyczny, apteka) otrzyma informację z e-ZWM o wygenerowanym numerze zlecenia (telefonicznie lub e-mail).

Jak zrealizować zlecenie?
Po uzyskaniu nr-u zlecenia możemy je zrealizować w sklepie medycznym lub aptece przez telefon lub mail. Pacjent musi podać nr PESEL (jeżeli go ma, jeżeli nie, podaje datę urodzenia) i otrzymany nr zlecenia – bez wydruku papierowego. Możemy ale nie musimy podpisywać.
Bardzo ważna uwaga:
Jeżeli sprzęt został doręczony przez kuriera, Pacjent nie ma obowiązku podpisywania żadnych dokumentów potwierdzających odbiór. Wszelkie kontakty stanowią zagrożenie zarażeniem się COVID-19.
Zadzwoń pod nr: 735-537-252 lub 17-250-96-39
i zrealizuj zlecenie bez wychodzenia z domu.
Kadra sklepu udzieli Ci wszelkich potrzebnych informacji.
Lub napisz E-mail: poczta@helpik24.plKurier dostarczy przesyłkę pod Twój adres a Ty ją odbierzesz bez podpisywania dokumentów.
Możesz też skorzystać z Formularza realizacji wniosków NFZ pod tym linkiem:
Formularz to pomysł niepełnosprawnych pracowników firmy
Helpik24.pl